
Gradska knjižnica „Ivan Goran Kovačić“ Karlovac i Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG Karlovac organizatori su 7. stručnog skupa „Ostvarimo potencijale knjižnica“ s temom „Kako do uspješnijeg obrazovanja osoba s teškoćama čitanja“ koji će se održati u četvrtak, 15. svibnja 2025., s početkom u 10 sati, putem platforme Zoom.
Put do uspješnijeg obrazovanja osoba s teškoćama zapravo su iskustva i prilike, primjerene razvojnim potrebama djeteta, koje mu u predškolskoj dobi i školskom sustavu pruža njegova okolina (roditelji, stručnjaci različitih profila – terapeuti, odgajatelji, učitelji, profesori, knjižničari) s ciljem poticanja i stjecanja određenih vještina, odnosno unapređenja njegovog razvoja. Podizanjem razine svijesti o problemima na koje nailaze osobe s teškoćama čitanja te pravodobnim i primjerenim poticanjem kroz ranu intervenciju moguće je prevenirati kasnije teškoće čitanja i pisanja.
Hrvatski stručnjaci s područja knjižničarstva, psihologije, pedagogije, logopedije, sociologije i drugih znanstvenih disciplina, kroz pozvana stručna izlaganja, dat će odgovore na pitanja vezana uz specifičnosti ovih djelatnosti u knjižnicama te pružiti smjernice za njihov daljnji razvoj.
Skup podržava Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske te Hrvatsko knjižničarsko društvo – Komisija za prilagodbu i pristupačnost knjižničnih usluga s partnerima koja provodi Nacionalnu kampanju za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom „I ja želim čitati!“ te Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež koja provodi Nacionalnu kampanju „Čitaj mi!“
Stručni skup održava se uz financijsku potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske i Grada Karlovca.
PROGRAM DOGAĐANJA
od 9.45 do 10.00 sati – Okupljanje sudionika, prijava u Zoom, provjera veze
od 10:00 do 10:15 sati – Pozdravne riječi u ime organizatora i domaćinod 10:15 do 12:15 sati – Pozvana izlaganja:
1. Ružica Jurković, Sanja Vojtkuf; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG Karlovac: Inkluzija učenika sa specifičnim teškoćama učenja
2. Majda Šavor; Veleučilište u Karlovcu: Potpora studentima i prilagodba programa u redovnom školovanju u visokoobrazovnoj ustanovi
3. Snježana Fištrović; Individualizirani pristup u gimnazijskom obrazovanju: Izazovi i rješenja iz školske prakse
4. Mirjana Lenček, Marija Jozipović, Matija Panić; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet: Da zbog građe ne bude svađe: jednostavnim jezikom o čitanju
od 12:15 do 12:30 sati – Pauza
od 12:30 do 13:30 sati – Izlaganja s primjerima dobre prakse:
Kratki video osvrt: Iskustvo u školovanju djeteta s teškoćama čitanja:
„Od osnovne škole do fakulteta“ očima osobe s teškoćama čitanja
1. Tanja Šupe, Ksenija Sobotinčić Štropin; OŠ Pećine, Rijeka: Dotakni priču – biblioterapija kao podrška inkluzivnom obrazovanju
2. Biljana Krnjajić, Jasna Panza; OŠ Siniše Glavaševića Vukovar: „Novi pristupi i strategije za osobe s teškoćama u čitanju: pilot projekt Role models“
3. Sofia Silvestre, Susana Costa, Filipa Barros; The Belém Public Library, Portugal : Books that go from here to there
4. Sanja Galic; I Gimnazija Osijek: Čitanje s razumijevanjem – čitanje s nerazumijevanjem
5. Kristina Feldvari, Borna Petrović; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku: Pristup značenju kroz jezičnu slojevitost: Portal hrvatskih poslovica kao digitalni alat za inkluzivno otkrivanje hrvatskih narodnih poslovica
6. Jasmina Sočo, Marina Šimunec Zović, Lana Zrnić; Knjižnica FIlozofskog fakulteta u Zagrebu, Ured za studente s invaliditetom: Kako do uspješnijeg obrazovanja osoba s teškoćama čitanja – primjer Knjižnice Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Ureda za studente s invaliditetom
od 13:30 do 14:00 sati – Rasprava i zaključci