Božićni Praščić (napisala J. K. Rowling, ilustrirao Jim Field)
Zamislite svijet gdje se igračke oživljavaju i kreću u pustolovinu punu čuda. Ovo je toplo, srčano putovanje malog dječaka Jacka koji je spreman učiniti sve za svog najboljeg prijatelja. Jack obožava svoju igračku Dar Para koji je oduvijek bio uz njega, kroz sito i rešeto. Ali jednog Badnjaka dogodi se nešto stravično – DP nestane. No, Badnjak je noć za čuda, noć za izgubljene slučajeve i noć kad sve puca od života… pa tako i igračke.
Ovo je topla i uzbudljiva priča o dječaku koji neće stati dok ne spasi one koje voli, priča koja će vas nasmijati, rasplakati i podsjetiti na pravu magiju Božića.
Hana i Janko i ukradeni Božić (napisala Nives Madunić Barišić, ilustrirao Darko Kreč)
U četvrtom nastavku knjige, Hana i Janko suočeni su s dvostrukom prijetnjom: krađom razrednog Božića i raspadom njihova prijateljstva. Naime, Janko u posljednje vrijeme izbjegava Hanu, drži se za sebe, zaboravljiv je i rastresen, a za detektivski posao gotovo da i nema interesa. Kada razrednoj blagajnici netko ukrade novac kojim je trebala kupiti dar za učiteljicu, Hana se pita može li uopće računati na svoga prijatelja. Hoće li Hana otkriti što muči Janka i hoće li njih dvoje na vrijeme uhvatiti kradljivca i spasiti Božić?
Charlie i veličanstveno stakleno dizalo (napisao Roald Dahl, ilustrirao Quentin Blake)
„Kako se, za ime svijeta, taj šašavi lift održava u zraku?“ zahropće bakica Josephine. „Milostiva“, reče gospodin Wonka, „ovo više nije lift. Liftovi samo idu gore-dolje u zgradama. Ali sad kad nas je uzdigao u nebesa, postao je dizalo. To je veličanstveno stakleno dizalo.“ ŠŠŠ! A u veličanstvenom staklenom dizalu, Willy Wonka, Charlie Bucket i njegova obitelj krstare tristo metara iznad tvornice čokolade. Pod sobom vide cijeli svijet, ali nisu sami. Svemirski hotel SAD lansiran je samo koji dan prije. A u njemu vreba GAMADLJIVA KLJIDAD – najokrutnije zvijeri u svemiru! Mogu li ih Charlie i Willy Wonka spriječiti da ne unište sve pred sobom?
Ne dobiješ za Božić baš sve što želiš, ali ipak se veseliš (napisao i ilustrirao Heath McKenzie)
Božić je radosno, veselo i užurbano doba godine, ali ponekad ti se može činiti da je svega previše. Toliko je toga za vidjeti, toliko toga za napraviti i toliko toga za POŽELJETI.
Skratiti listu božićnih želja nije nimalo lako, ali ovo je idealno doba godine da se prisjetiš kako ne dobiješ baš sve što želiš, ali ipak se veseliš. Vrckava priča tematizira sve izraženije pitanje ljudske nezasitnosti, a namijenjena je djeci predškolskog uzrasta. Posebice u vrijeme božićnih blagdana naglašena je pretjeranost u željama, hrani, poklonima, pa autorica kroz jednostavnu i neposrednu priču pokušava osvijestiti odnos između stvarnih potreba i pretjeranih želja, ističući istinski smisao blagdana.
Hrvatski znamenitaši (napisao Vid Jakša Opačić, ilustrirao Vedran Štimac)
Znaš li tko je napravio prvi hrvatski avion? A kome je prvome na pamet pala psihologija? Tko je izumio termos-bocu i rotirajuću četkicu za zube? Tko je hrabro poginuo i nadahnuo skladatelje, a tko prvi osmislio žičaru? Čije se pjesme svakodnevno slušaju, a čiji izum sjajna jela podiže na višu razinu? Svi ti odgovori dostupni su u ovoj knjizi koja sukladno svom nazivu donosi priče o 30 osebujnih Hrvata. Priče o njima možda su vam i poznate, ali kako bi otkrili zašto ih smatraju znamenitašima, morat ćete ipak zaviriti između korica ove knjige i saznati na koje su sve načine ostavili neizbrisive tragove u svijetu.
Volim ići u školu, a malo i ne : Psihologija namijenjena učiteljima, budućim učiteljima, stručnim suradnicima, roditeljima i svima zainteresiranima za djecu i odrastanje (napisala Mirjana Duran)
U sedmoj godini života u većini kultura pred djecu se stavljaju novi zahtjevi. U primitivnim društvima obično se od njih zahtijeva da savladaju upotrebu jednostavnog oruđa, a u razvijenim se podvrgavaju formalnom školovanju. Polazeći u školu, dijete dobiva prvu javnu ulogu – postaje učenik. U školi se događa susret djeteta i društva. Kako dijete ulazi u ulogu učenika? Prije svega prihvaćajući određena pravila. Pravila se odnose na sve aspekte ličnosti: na ponašanje, mišljenje, osjećaje.
Škola je institucija kulture, ona prenosi kulturno nasljeđe jedne zajednice. Prenoseći društvene vrijednosti, škola uspostavlja standarde normalnog i poželjnog. Djeca u školi usvajaju različita znanja i činjenice, ali i tehnike mišljenja i rješavanja problema. Zbog toga je organizirano i sustavno obrazovanje izvor razvoja, a ne samo mjesto usvajanja skupa informacija.
Sve nam ovo govori kako škola ima golem utjecaj na djetetov razvoj i kako školsku situaciju, ali i način na koji roditelji kod kuće pomažu djetetu u učenju, valja dobro osmisliti.
Postavlja se pitanje kako djeca doživljavaju školu, sebe, odrasle, svijet oko sebe. Djeca najbolje govore o tome. Ova knjiga nastala je na osnovi dječjih samoopisa pa se može reći kako je pisana zajedno s djecom.