Mario, magija i vukodlakinja Liza; napisala: Reeli Reinaus, ilustratorica: Marja-Liisa Plats
Marijeva obitelj, koju sačinjavaju mama, tata i stariji brat Martin, doselila se iz grada, u kako saznajemo na samom kraju, staru obiteljsku kuću. Martin se, kao i uvijek, dobro snalazi u novoj sredini – ima mnoštvo prijatelja i omiljen je u društvu, dok se Mario ne prilagođava tako lako. Trudi se sprijateljiti se s vršnjacima, no usprkos tome osjeća se pomalo izgubljeno i usamljeno. U tim trenucima Mario se okreće svom hobiju, skupljanju kostura životinja i kreće u razgledavanje obližnje šume. Na njegovu nesreću, u šumi ne pronalazi baš ni jedan kostur, no pronalazi djevojčicu Lizu – misterioznu vršnjakinju koja ne pohađa školu. Tempo priče najednom se ubrzava i Mario otkriva da je šuma dom vila, vilenjaka i drugih magičnih stvorenja, a njihova čuvarica upravo je Liza, za koju on uskoro razvija simpatije. Uz to, Liza je magična – ona može mijenjati oblik i pretvoriti se u životinju koju zamisli. Iako je Mario oduševljen ovim otkrićem, saznaje i da je razlog tome što Liza ne pohađa školu to što svi u mjestu znaju da nešto s Lizom nije u redu, i pretpostavljaju da je vukodlakinja zbog čega je vršnjaci izbjegavaju i ismijavaju.
Billy i divovska pustolovina; napisao: Jamie Oliver, ilustrirala: Mónica Armiño
Billy i njegovi prijatelji znaju da je Vodopadna šuma teritorij u koji ne trebaju zalaziti; glasine kruže da su se ondje nekoć zbili neobični događaji i nitko iz njihova mjestašca već desetljećima onamo nije kročio nogom…
No kada otkriju tajni put u šumu, Billy i njegovi najbolji prijatelji Anna, Jimmy i Andy ne mogu se oduprijeti iskušenju i odluče je malčice istražiti! Ubrzo će otkriti kako šuma vrvi magijom i kako u njoj živi mnoštvo neobičnih stvorenja, uključujući i zajednicu vilenjaka kojima je potrebna njihova pomoć!
Nešto se neobično zbiva u šumi. Sve je oko nas međusobno povezano i u ravnoteži zbog Ritma prirode, a s Ritmom nešto nije u redu… Mogu li Billy i njegovi prijatelji otkriti što je pošlo po krivu i ispraviti to prije nego što bude prekasno?
„Dok je grlio stablo, Billy je osjetio kako mu je tijelom prostrujao nekakav neobičan osjećaj – poput statičkog šoka kad dotakneš balon i naježiš se, a kosa ti se digne, ili poput pucketanja koje osjetiš u zraku prije groma – samo na sekundu, a zatim je nestao. ‘Jeste li vi to osjetili?’ upitao je Billy prijatelje. Billyjevi prijatelji djelovali su zbunjeno. A možda je
on to samo umislio…?“
Peanut Jones i Oslikani Grad; napisao i ilustrirao: Rob Biddulph
#DrawWithRob
Za Peanut Jones crtanje je magičan čin. No umjetnost ne može riješiti njene probleme. Njen je otac nestao, a ona je zapela u iznimno dosadnoj školi. Sve se promijeni kada pronađe jedinstvenu olovku koja ima magične moći. Peanut odjednom biva uvučena u svijet koji vrvi bojama, kreativnošću, uzbuđenjima, no krije i mnoštvo opasnosti. Ipak, u tome svijetu možda postoji malena šansa da Peanut dozna što se dogodilo njenom ocu.
Sokratovim stopama do nekompetentnih roditelja; napisao: Josip Janković
Ovo je knjiga nastala na tragu poznatih socioantropoloških istraživanja Bronislawa Malinowskog („Argonauti zapadnog Pacifika“), W. F. Whitea („Društvo ulice – Socijalna struktura jednog talijanskog slama“), Elliota Liebowa („Tally’s Corner“) te Elijaha Andersona („A Place on the Corner“), a usto je obogaćena psihološkim i psihosocijalnim elementima te ju se može uvrstiti u prethodnice psihosocijalne antropologije, u što čitatelju uvid otvaraju ponuđena uvodna razmatranja.
Opisane su karakteristične krizne situacije s djecom i roditeljima, njihovi skriveni i vidljivi uzroci, a jasno su prikazana i razrješavanja tih kriznih, pa i traumatskih događanja u specifičnim uvjetima običnih gradskih prostora. Puno je tu različitih primjera nesreće djece izazvane nekompetentnošću odraslih, primarno roditelja, a ne zloćom, neposluhom ili krivnjom djece, kako se to prečesto, neodgovorno prikazuje. Daje se i cjeloviti uvid u doživljajni svijet nesretne djece s puno empatije, ali posve realno, gotovo naturalistički. No ne nudi se depresivnost i odustajanje zbog općeg stanja roditeljstva danas, nego zorno prikazuju putovi pozitivnih promjena iz različitih narušenih u zdrave partnerske i roditeljske odnose te smjernice prema roditeljskoj kompetenciji. Za sve to bi trebali znati ne samo brojni aktualni i budući roditelji, stručnjaci iz raznih područja bavljenja djecom – odgojitelji i učitelji, socijalni radnici, psiholozi i školski liječnici nego i drugi odrasli koji tako olako shvaćaju djecu, svoju i svu ostalu, pa i političari, jer o njihovim odlukama ovisi mnogo toga!